Alla användare anses ha läst och godkänt försäljningsavtalet i samband med att de slutför sin registrering.

Försäljningsavtal

Detta är ett distansförsäljningsavtal mellan Ercan Tns AB och Kunden.


Artikel 1 – Avtalets syfte:
Syftet med detta avtal är att reglera rättigheter och skyldigheter mellan parterna i enlighet med lagen nr 4077 om skydd av konsumenter och föreskrifter om distansavtal, rörande försäljning och leverans av produkten som specificeras nedan, som säljaren säljer till köparen.


Artikel 2 – SÄLJARENS INFORMATION
Ercan Tns AB 


Artikel 3 – KÖPARENS INFORMATION
Alla medlemmar som har registrerat sig och handlat via Ercan Tns AB e-handelsbutik på www.tanisonline.se.  (Hädanefter kallad "köpare" eller "kund").


Artikel 4 – PRODUKTINFORMATION OCH AVTALETS FÖREMÅL
Typ, kvantitet, märke/modell, färg, antal, pris och betalningssätt för varan/tjänsten är som angivet på webbplatsen, och kan ändras utan att separat meddelas köparen.


Artikel 5 – ALLMÄNNA VILLKOR
5.1 – Köparen bekräftar att ha tagit del av information om produktens grundläggande egenskaper, pris, betalningssätt och leverans, samt gett sitt godkännande elektroniskt.
5.2 – Produkten levereras inom 30 dagar från beställningen, beroende på köparens adress.
5.3 – Om leveransen sker till någon annan än köparen är säljaren inte ansvarig om mottagaren vägrar ta emot produkten.
5.4 – Säljaren ansvarar för att leverera produkten hel, komplett, i enlighet med beskrivningen, och tillsammans med garantibevis och manualer om tillämpligt.
5.5 – För leverans krävs att avtalet har godkänts elektroniskt och att betalningen har slutförts.
5.6 – Om köparens kort används obehörigen av tredje part efter leverans, måste köparen returnera produkten inom 3 arbetsdagar på egen bekostnad.
5.7 – Om leverans förhindras på grund av force majeure (t.ex. väderförhållanden), ska säljaren informera köparen. Köparen kan då:
 - Avbryta beställningen
 - Byta till en likvärdig produkt
 - Vänta tills hindret för leverans har upphört
Om beställningen avbryts, gör säljaren återbetalningen inom 7 dagar via köparens kort. Säljaren ansvarar inte för eventuella förseningar från bankens sida.
5.8 – Vid defekt produkt ska denna returneras inom 7 dagar till säljaren. Returkostnaderna bekostas av säljaren. Efter 7 dagar är det köparens ansvar att vända sig till auktoriserad service.
5.9 – Avtalet träder i kraft när det har godkänts elektroniskt av köparen och når säljaren via ... (adress att fylla i).


Artikel 6 – ÅNGERRÄTT
Köparen har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från mottagandet.
För att ångerrätten ska gälla:

  • Meddelande ska skickas via fax eller e-post inom denna tid.

  • Produkten ska vara oanvänd och i oskadad originalförpackning.

  • Fraktbevis samt originalkvitto måste bifogas.

  • Återbetalning görs inom 7 dagar efter att varan mottagits.

  • Förseningar orsakade av banken är säljarens ansvarsfrihet.

  • Om fakturan inte returneras, återbetalas inte moms eller övriga avgifter.

  • Returfraktkostnaden står köparen för.
    Ångerrätt gäller inte vid obruten förpackning

  • Produkter som inte kan returneras av hygien- eller hälsoskäl

  • Förseglade produkter som har öppnats

  • Specialbeställningar

  • Kosmetiska produkter vars förpackning har brutits


Artikel 7 – BEHÖRIG DOMSTOL
Vid tvister gäller konsumentnämnden och konsumentdomstolarna på köparens eller säljarens ort, inom det värde som fastställts av Handelsdepartementet.
Genom att godkänna beställningen elektroniskt anses köparen ha godkänt alla villkor i detta avtal.